Få skræddersyet din drømmerejse -
Kontakt os på info@jeresferie.dk eller +45 32 17 73 44

Bestemmelser

Aftaleindgåelse

En aftale om køb af en pakkerejse mellem den rejsende og rejsearrangøren er indgået og bindende for begge parter, når tilbud accepteres af den rejsende. Det er en forudsætning, at de rejseydelser, der tilsammen vil udgøre en pakkerejse, bliver købt på samme tidspunkt.

Tilbuddet accepteres af den rejsende, når denne foretager betaling på rejsearrangørens hjemmeside eller ved betaling af depositum inden for den angivne frist. Depositum varierer afhængigt af rejsens type:

  • Kør selv- og busrejser: 1.200 kr. pr. person

  • Fly- og togrejser i Europa: 6.000 kr. pr. person

  • Ved særlige aftaler fremgår depositum af fakturaen

Restbeløbet for rejsens pris skal være betalt senest 40-60 dage før afrejse, afhængigt af den specifikke rejse. Hvis rejsen bestilles senere end denne frist, skal hele beløbet betales straks.

Betaling og pris

Pris

Rejsens pris er en “totalpris”, hvilket betyder, at den omfatter alle obligatoriske skatter, afgifter samt alle yderligere gebyrer og omkostninger. Dog kan der på destinationen forekomme lokale skatter og afgifter, som skal betales på stedet.

Rejsearrangøren forbeholder sig ret til at ændre prisen i tilfælde af:

  • Nye eller ændrede afgifter og skatter

  • Ændringer i valutakurser

  • Stigning i brændstofpriser

Prisændringer vil blive meddelt senest 30 dage før afrejse.

Betaling

  • Betaling foregår med de godkendte kreditkort i vores online booking system eller via bankoverførsel.

  • Ved for sen afbestilling kan rejsearrangøren inddrive evt. restbeløb.

Afbestilling og fortrydelsesret

Fortrydelsesret

For køb af pakkerejser gælder ingen fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven.

Afbestillingsvilkår

Den rejsende kan afbestille rejsen efter følgende vilkår:

  • Mere end 40-60 dage før afrejse: Depositum tabt.

  • Mellem 40 og 7 dage før afrejse: Depositum tabt + 50 % af rejsens pris.

  • Mindre end 7 dage før afrejse: Hele rejsens pris tabt.

Ved udeblivelse eller forsinket fremmøde refunderes rejsens pris ikke.

Afbestilling i tilfælde af force majeure

Rejsen kan afbestilles uden gebyr, hvis uforudsete omstændigheder (krig, naturkatastrofer m.m.) gør det usikkert at rejse til destinationen.

Rejsedokumenter og billetter

  • Rejsedokumenter sendes til den rejsende senest 14 dage før afrejse.

  • Den rejsende er ansvarlig for at kontrollere, at oplysningerne stemmer overens med det aftalte.

  • Hvis der er fejl i dokumenterne, skal den rejsende straks kontakte rejsearrangøren.

Rejsendes ansvar

Pas, visum og vaccinationer

Den rejsende skal selv sikre sig gyldigt pas, nødvendige visa og vaccinationer. Jeresferie.dk kan ikke holdes ansvarlig for manglende eller forkerte rejsedokumenter.

Ordensregler

Den rejsende skal:

  • Rette sig efter chauffører, guider og hoteller.

  • Overholde regler for ophold og transport.

  • Optræde hensynsfuldt over for andre rejsende.

Overtrædelse kan medføre bortvisning fra rejsen uden refusion.

Reklamationer og klager

  • Klager under rejsen skal meddeles til rejseleder eller lokal repræsentant straks.

  • Klager efter hjemkomst skal sendes til rejsearrangøren senest 3 uger efter rejsens afslutning.

Forsikring

Afbestillingsforsikring

Jeresferie.dk anbefaler at tegne en afbestillingsforsikring, der koster 6 % af rejsens pris (min. 75 kr. pr. person). Forsikringen dækker afbestilling ved sygdom eller dødsfald i nærmeste familie.

Rejseforsikring

  • Det gule sygesikringskort dækker ikke hjemtransport eller privat sygdomsbehandling i udlandet.

  • Det anbefales at tegne en hjemrejseforsikring eller en årsrejseforsikring fra 329 kr..

  • Forsikringer kan tegnes gennem Europæiske Rejseforsikring.

Aflysning og ændringer

Aflysning af rejsen

Rejsearrangøren har ret til at aflyse en rejse hvis:

  • Force majeure gør rejsen umulig.

  • Der ikke er nok tilmeldinger (meddeles senest 14 dage før afrejse).

  • Leverandørforhold nødvendiggør aflysning.

Ved aflysning refunderes rejsens pris, men der kan ikke kræves erstatning.

Ændringer i rejseplan

  • Rejsearrangøren kan ændre rejseruten, hvis nødvendigt.

  • Ved væsentlige ændringer før afrejse kan den rejsende få pengene tilbage.

Særlige forhold for skirejser

Hoteller

  • Beskrivelser og billeder af hoteller er vejledende.

  • Værelser kan variere i størrelse og indretning.

  • Ustabilt Wi-Fi eller fejl på hotellets faciliteter giver ikke grundlag for klage.

Liftkort

  • Liftkort aktiveres ved første brug.

  • På nogle destinationer fungerer liftkortet også som rabatkort.

  • For at udstede liftkort registreres den rejsende i skisportsområdets kundekartotek.

Glemte sager

  • Rejsearrangøren hjælper med at efterlyse glemte sager mod et gebyr på 150 kr..

  • Der gives ingen garanti for, at glemte genstande findes igen.

  • Forsendelse sker pr. efterkrav.

Forbehold for fejl

Rejsearrangøren tager forbehold for fejl i kataloger, prislister og på hjemmesiden.

Information

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så skriv til os på vores Live Chat lige nu.

Bliv inspireret og hold dig opdateret på Facebook

Følg os på Facebook og hold dig opdateret på nyheder og gode tilbud. Bliv samtidigt inspireret til din næste rejse med jeresferie.dk

Familie på fire cykler gennem en skov på en solrig dag, iført hjelme og afslappet tøj, mens de nyder naturen og hinandens selskab.

JERESFRIE NYT

Vores nyhedsbrev er en blanding af inspiration og gode tilbud.